רוצים שהעסק שלכם יצליח? אל תוותרו על מידע עסקי מדויק - Dun & Bradstreet
הגנה עסקית
צמיחה עסקית
21.03.22

רוצים שהעסק שלכם יצליח? אל תוותרו על מידע עסקי מדויק

מאמרי מערכת

חוש עסקי מפותח וקבלת החלטה לפי אינטואיציות עשויים להביא לתוצאות עסקיות חיוביות, אך מרחב ההימור בהסתמכות על תחושות הוא לא מבוטל ויכול לעתים להוביל לטעויות עסקיות קריטיות בשל מחסור במידע חיוני, או קריאה מוטעית של התמונה הגדולה.

Portrait Of Man Standing In Busy Creative Office

ניהול עסק דורש עיסוק שוטף במשימות מתוכננות רבות, וגם בלא מעט משימות שאינן מתוכננות המתרחשות כל הזמן, או המילים אחרות – בלת"מים. לא פעם עודף המשימות גורם לנו לפעול על אוטומט, ללא מחשבה או בדיקה מעמיקה, ולעתים פעולה לא נכונה מול לקוח, ספק, או אפילו העובדים, יכולה לייצר תגובת שרשרת שפוגעת בעסק, לפעמים באופן אנוש. אפילו עסקים שנמצאים באזור הנוחות, שמצליחים ליזום ולהתפתח, ולגבש חזון שאפתני וריאלי, יכולים ברגע אחד למצוא עצמם במשבר אקוטי שכל פעולה בו צריכה להתבצע באופן מדויק ומהיר, וכל השתהות עשויה להוביל לקריסת העסק. נשמע לכם מופרך? תחשבו רגע מה קרה לענף הגסטרונומיה, האירועים והתיירות בתקופת הקורונה, ומה קרה לעסקים שעובדים בעיקר עם השוק הרוסי והאוקראיני ופתאום נמצאים במצב שונה בתכלית ממה שהיו לפני הלחימה. במצב שכזה, עסקים שקיבלו מידע מדויק ועדכני, שכלל גם המלצות ספציפיות לאיתור לקוחות חדשים או ספקים חלופיים שיתמכו בשרשרת האספקה שלהם, יכלו לבצע פעולות מהירות ולהגן על עצמם. אלה שלא קיבלו את המידע בזמן, מצאו את עצמם עומדים בפני אתגרים משמעותיים ובעמדת נחיתות במלחמת ההישרדות אליה נכנס העסק שלהם.

אל תנחשו, תגבו את עצמכם בקבלת מידע עסקי מיידי ומוצק

כולנו מכירים דוגמאות מצוינות של אנשי עסקים שיש להם חוש עסקי מפותח. חלק מהסיפורים שלהם נמרחים על מגזינים ועיתונים כלכליים, חלק מוכר בעיקר בקהילה העסקית. כל עוד הם מצליחים, כולם מדברים על החוש העסקי המפותח, אולם לא מעט מסיפורים שמתחילים בניצחון על הרולטה העסקית, מסתיימים בכישלון צורב שעומדות מאחוריו שורת החלטות שגויות. בשורה התחתונה: ההימור וההסתמכות על חושים עסקיים בלבד, שייכים לעולם הישן ומנהלים אחראיים כבר מבינים שאי אפשר להסתמך על השיטות של פעם, כל שכן כאשר בעולם העסקי של היום ישנן מערכות שמעניקות סביב השעון התראות רלוונטיות שעוזרות לקבל את ההחלטות העסקיות על בסיס מידע מדויק. למעשה, גם רוב האנשים שיש להם את החוש העסקי המפותח ביותר יגבו עצמם וישתמשו במערכות טכנולוגיות שמעניקות מידע ותובנות המסייעים להם כאמור לקבל את ההחלטות האסטרטגיות והטקטיות הנכונות. כך לדוגמה, לחברת דן אנד ברדסטריט ישנם כלים לניהול סיכונים המפחיתים באופן משמעותי את הסיכונים העסקיים של לקוחות החברה. המערכות הטכנולוגיות של החברה יודעות לספק התרעות מידיות אם יש שינויים שמצריכים את תשומת לב בעלי העסק.

לא משנה אם אתם תאגיד גדול או עסק קטן, המערכת תדע להתריע בפניכם אם אחד הלקוחות שלכם נמצא בבעיה כספית והצ'קים שלו חוזרים, או אם יש בעיות בשרשרת האספקה עם אחד הספקים שלכם. המערכת יכולה להגיד ב'כן' או 'לא' באם לקבל לקוח חדש או ליצור התקשרות עם ספק חדש, ובמידה והמערכת ממליצה על ההתקשרות, היא תדע להמליץ לכם באילו תנאי אשראי כדאי לבצע עימו את העסקה, בהתאם לרמת הסיכון העדכנית שלו. עכשיו תחשבו על זה שאתם עסק קטן שנופל עם אחד הספקים או הלקוחות הגדולים ו/או העיקריים שלכם רק בגלל שלא היה בידיכם מידע רלוונטי בזמן, ותבינו כמה חשוב להיות עם היד על הדופק ולקבל את המידע הקריטי הזה בזמן אמת כדי שתוכלו לגבות את הכסף לפני כניסת הלקוח לחדלות פירעון, או לא לאפשר אשראי גדול שייצור לכם אפקט דומינו שיביא לקריסה של העסק שלכם.

מנהלים את העסק, ולא נותנים לעסק לנהל אותנו

הצלחת העסק תלויה כמובן גם ביכולת שלכם לייצר תכנית עסקית נכונה עם יעדים ברורים וריאליים, חזון ברור, מיומנות עסקית, התנהלות מודעת – וכמובן – ניהול מושכל של תזרים המזומנים. חלק מההתנהלות הזאת כוללת ניצול של הכלים הטכנולוגיים שיעזרו לכם להבין היכן אתם עומדים מבחינה עסקית ולהיות עם יד על הדופק כך שתדעו בדיוק מה קורה בעסק שלכם ובסביבה העסקית שמשפיעה עליו באופן ישיר ועקיף. במקביל, אתם צריכים לדעת בדיוק על מה אתם מוציאים כספים ומה המועד שבו הכסף לתשלום יוצא מהחשבון שלכם. אם יש אפשרות לפריסת תשלומים נוחה יותר מול ספקים, נסו לעשות זאת, והשתדלו לא להעמיס על העסק שלכם סחורה רבה שאתם לא צריכים. עסק מצליח גם צריך לדעת לשווק עצמו בסביבה העסקית המתאימה ולהשתמש בשיטות השיווק הנכונות עבורו.

בשורה התחתונה: יש הרבה מקום לחוש עסקי מפותח, אולם בעולם העסקי של היום, אל תזרמו, תגיבו ותתנהלו רק לפי תחושות ואינטואיציה. יש הרבה מידע זמין וכלים שיכולים להעניק לכם את התובנות העסקיות הנכונות  שיאפשרו לכם לדעת ולהחליט טוב יותר מה הוא הדבר הנכון עבור העסק שלכם, ולהימנע מטעויות קריטיות.

 

בנוסף אולי יעניין אותך גם
26.04.22

שובו של הקניון

אחרי ירידה דרסטית של כ – 30% בפעילות הקניונים בשנת 2020, בהשוואה לשנת 2019, הקניונים חזרו לפעילות ענפה בשנת 2021. האם הקניונים ימשיכו לפרוח גם ב 2022? ובכן, התשובה היא שלא בטוח.

מאמרי מערכת
נשמח להכיר מקרוב ולעזור גם לעסק שלך לצמוח
077-7298003
שלחו
יצירת קשר

מלאו את הפרטים ומומחי דן אנד ברדסטריט
ילוו אתכם במציאת הפתרון שמתאים לכם

הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
שלחו
פניתך התקבלה,
נציגנו יחזרו אליך בהקדם

כל הזכויות שמורות 2018 © דן אנד ברדסטריט ישראל

דן אנד ברדסטריט

פתרונות מידע גלובליים

צמיחה עסקית

הגנה עסקית

לשכת אשראי

פתרונות בהתאמה אישית

כתבות ומאמרים מקצועיים

כל הזכויות שמורות 2019 © דן אנד ברדסטריט ישראל