Chat with us, powered by LiveChat 10 טעויות נפוצות של בעלי עסקים - Dun & Bradstreet
הגנה עסקית
צמיחה עסקית
03.09.18

10 טעויות נפוצות של בעלי עסקים

דן אנד ברדסטריט

מהן 10 השגיאות הנפוצות של בעלי עסקים ומאילו טעויות יש להימנע?

טעויות נפוצות של בעלי עסקים

יזמים ואנשי עסקים חייבים ללמוד מטעויות של אחרים כדי להצליח ולנווט את העסק שלהם למקום הנכון.

חשוב לזכור כי מטרת העסק היא להרוויח, אך כדי לגרום לעסק להרוויח יש ליישם כלי ניהול מתקדמים ויעילים, לכתוב תוכנית עסקית, להימנע מטעויות נפוצות בניהול העסק, לעקוב אחרי תזרים המזומנים ולהיעזר באנשי מקצוע מיומנים כגון יועץ עסקי, רואה חשבון, יועץ מס, עורך דין ומומחה לשיווק.

מאיזה טעויות נפוצות יש להימנע?

מדי שנה נסגרים בישראל עשרות אלפי עסקים, ביניהם עסקים קטנים רבים שלא צלחו את שנתם הראשונה. אמנם, יש סיבות רבות מדוע עסק מסוים לא הצליח, אך אם היזמים היו נמנעים מהטעויות הנפוצות, רבים מהם היו יכולים להמשיך לנהל את העסק וליהנות מרווחים נאים. לפניכם 10 טעויות נפוצות של בעלי עסקים בארץ ובעולם, אם תלמדו מניסיונם של אחרים תוכלו למזער סיכונים בעסק ולהצליח בגדול.

כתיבת תוכנית עסקית 

תוכנית עסקית מתווה את הדרך עבור היזם, אין לוותר עליה ומומלץ לכתוב אותה בעזרת אנשי מקצוע מנוסים.

כדאי לדעת כי תוכנית עסקית נחוצה גם לבדיקת כדאיות כלכלית, לניהול תזרים מזומנים נכון ולצורך גיוס הלוואות, משקיעים ועוד.

לקיחת הלוואות 

עסקים רבים נוטלים הלוואות ללא סקר שוק ובדיקה מעמיקה. הלוואות לעסק מיועדות להשקעה ולהתרחבות ולא כדי לסגור חובות לספקים ולרשויות השונות או כדי לשלם לעובדים שכר גבוה יותר.

הלוואה לעסק היא כמו חמצן לנשימה, אך יש לעשות שימוש נכון ואפקטיבי בכסף כדי לגרום לצמיחת העסק ולשיפור ברווחים.

בדיקת רווחיות 

בעלי עסקים רבים אינם יודעים כיצד לחשב רווחיות בעסק, ולרוב הם מסתמכים על שורת הרווח בטבלאות האקסל של רואה החשבון של החברה.

עם זאת, לחישוב נכון של רווחיות העסק יש להסתמך על נתונים אחרים, בדיקת הרווחיות חשובה עבור בעל העסק כדי לבדוק האם ניתן לקצץ בעלויות הייצור, לשפר תהליכי עבודה, לחסוך בעלויות וכדי להיערך לקראת שינויים צפויים בשוק.

בעיות בתמחור 

תמחור הוא נושא מרכזי בניהול העסק, יש לקבוע מחירי מוצרים ושירותים על בסיס נתוני אמת ובהתאמה למחירים הממוצעים בשוק.

צמיחה מהירה מדי

כל עסק מעוניין לצמוח ולהתרחב, אך צמיחה מהירה מדי עלולה לגרום לקריסת העסק בגלל סחרור בהוצאות השוטפות והשקעה לא נכונה.

לקוח גדול 

עסקים רבים נשענים על לקוח גדול ומרכזי, זו בעיה ידועה העלולה לגרום לעסק קשיים רבים.

העסק אינו יכול לספק שירות ללקוח מרכזי אחד, מאחר וכל איחור בתשלומים גורם להוצאות יקרות עבור העסק עד לכדי סכנת סגירה.

זיהוי סימני אזהרה 

בעלי העסק חייבים לקרוא את המפה הגדולה ולגלות בזמן סימנים המעידים על מיתון, משבר כלכלי, קיטון בהזמנות, שינוי בהרגלי הצריכה של הלקוחות וכדומה.

שירות לקוחות 

העסק יכול להציע מוצר או שירות מנצח, אך ללא לקוחות הוא אינו יכול לשרוד ולהרוויח. לכן, יש להציב את נושא שירות הלקוחות בראש סדרי העדיפויות וחשוב לספק ללקוחות שירות ברמה גבוהה.

שירות מעולה תורם למיתוג העסק ולגידול בלקוחות, בעוד עסק שאינו מספק שירות נאות צפוי לסבול מנטישת לקוחות ומקשיים רבים.

ניהול ריכוזי 

ניהול ריכוזי עלול לגרום לקשיים בניהול ובתפעול העסק, לכן חשוב להאציל סמכויות ולאפשר לעובדים לקחת אחריות.

כוח אדם מיותר 

עלויות השכר של העובדים מהוות חלק נכבד בהוצאות השוטפות של העסק, חשוב לבדוק את מצבת כוח האדם ולבחון האם יש עובדים מיותרים או כיצד לצמצם שעות בעבודה בלי לפגוע בתפוקה, כדי לשפר רווחיות וביצועים.

מעוניינים לקדם את העסק שלכם? לחצו כאן >>

בנוסף אולי יעניין אותך גם

12.05.19

איך בעלי עסקים ונותני אשראי יכולים להשתמש ב-DB Signal כדי לחסוך התעסקות עם לקוחות בעייתיים?

הם יקרים יותר, גוזלים יותר זמן ועלולים להכניס את העסק שלכם לחובות אנחנו לא מדברים על ספקים, עובדים או חומרי גלם אלא על לקוחות בעייתיים. כאשר אתם מתחילים לתת שירות או לספק מוצרים ללקוחות בעלי מוסר תשלומים נמוך, אתם עלולים להידרדר יחד איתם במקרה של אי עמידה בתשלום. כאשר יש לכם עסק עם לקוח כזה, אתם עלולים להיגרר להוצאות משפטיות, תביעות או הליכי גבייה מטרטרים אשר לא יבטיחו שתראו את הכסף ועולים בעצמם זמן ומשאבים רבים. איך בכל זאת בעלי עסקים יכולים להימנע מברוך שכזה?

לשכת אשראי צרכני
18.04.19

5 סיכונים מיותרים שאתם לוקחים, כשאתם לא בודקים DB Score של לקוח פוטנציאלי

אם אתם נותני אשראי והחל מאפריל 2019 אתם מחליטים שלא לבדוק את ה-DB Score של הלקוחות להם אתם מעניקים אשראי – אתם פשוט לוקחים סיכון מיותר וחושפים את עצמכם לתחרות מוגברת. הכנו עבורכם כמה נקודות מפתח שיתמצתו לכם את הסיכונים המרכזיים שאתם לוקחים כשאתם מקבלים החלטה מודעת להתעלם מדירוג האשראי של לקוחותיכם.

לשכת אשראי צרכני
18.04.19

בארה״ב אי אפשר לזוז בלי דירוג האשראי: איך יאמצו זאת נותני האשראי בישראל?

בשנה הקרובה המשק הישראלי עומד להשתנות בצורה משמעותית. בפעם הראשונה יהיו לנותני האשראי נתונים מהימנים על ההיסטוריה וההווה הפיננסיים של לקוחותיהם. השאלה עכשיו היא מי מתוך נותני האשראי יאמץ את המדיניות המדויקת ביותר ביחס למודלי דירוג האשראי?

לשכת אשראי צרכני
11.04.19

דירוג אשראי אישי

ביום 12/4/2019 יכנס לתוקף חוק נתוני אשראי, תשע"ו – 2016, המחולל שינוי משמעותי חשוב בשוק האשראי הצרכני במדינת ישראל. זאת, מאחר והוא מגביר את התחרות בין נותני האשראי על ציבור הלקוחות, מאפשר לכל אזרח, בית עסק או חברה לקבל קרדיט סקור, לדעת איזה דירוג אשראי יש לצרכנים המתקשרים איתם ולקבוע לפי רמת הסיכון, את תנאי האשראי. מכוח הוראות חוק נתוני אשראי, הוסמכה חברת דן אנד ברדסטריט, על ידי בנק ישראל, לפתוח לשכת אשראי ולספק שירותים בתחום לצרכנים ולעסקים.

לשכת אשראי צרכני
יצירת קשר

מלאו את הפרטים ומומחי דן אנד ברדסטריט
ילוו אתכם במציאת הפתרון שמתאים לכם

הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
שלחו
פניתך התקבלה,
נציגנו יחזרו אליך בהקדם

כל הזכויות שמורות 2018 © דן אנד ברדסטריט ישראל

דן אנד ברדסטריט

פתרונות מידע גלובליים

צמיחה עסקית

הגנה עסקית

לשכת אשראי

פתרונות בהתאמה אישית

כתבות ומאמרים מקצועיים

כל הזכויות שמורות 2019 © דן אנד ברדסטריט ישראל