Chat with us, powered by LiveChat כל השלבים בדרך אל הסטארטאפ - Dun & Bradstreet
הגנה עסקית
צמיחה עסקית
04.10.18

כל השלבים בדרך אל הסטארטאפ

דן אנד ברדסטריט

רוצים להקים מיזם חדשני ומתלבטים לגבי השלבים? היכנסו לקרוא את המדריך בנושא כל השלבים בדרך אל הסטארט אפ – לבניית התהליך

כל השלבים בדרך אל הסטארטאפ

האם יש לכם רעיון לסטרטאפ חדש ומלהיב ואתם רוצים להקים חברה חדשה ומבטיחה? זקוקים למידע ולהכוונה מקצועית כדי להגשים חלום ולהקים חברת הזנק חדשה?

ובכן, בדרך לסטרטאפ החדש ישנם שלבים שעליכם לעבור כיזמים, השלב הראשון מתחיל בגיבוש הרעיון, כאשר השלב האחרון הוא לרוב אקזיט מוצלח, ובדרך יש מספר שלבים שחייבים לעבר בהצלחה כדי שהמיזם יקרום עור וגידים וכמובן גם יצליח.

שלב 1 – מרעיון ראשוני למיזם 

כל מיזם מתחיל ברעיון מרכזי ומגובש, לשם כך יש להשקיע זמן, מחשבה ומשאבים רבים. לאחר גיבוש רעיון כללי יש להתחיל בצעדים כדי לממשו ועל מנת להקים חברת הזנק שאולי תצליח באחד הימים לעשות אקזיט עליו כולם מדברים.  

בשלב זה כדאי להיערך גם לקראת הקמת החברה, אך בדרך להקמת העסק חשוב לשאול את השאלות הבאות:

  • האם אתם מוכנים לחיי יזמות המחייבים אתכם לקחת סיכון אישי, לעבוד קשה ולחיות באי וודאות תקופה ארוכה?
  • האם הרעיון למיזם עונה על צורך קיים וכיצד הרעיון שלכם פותר את הבעיה? האם יש שוק לרעיון שגיבשתם, מהי התחרות בשוק ואיזה פתרונות המתחרים מציעים?
  • האם יש לכם כישורי ניהול ואתם יזמים בלבכם ובנפשכם? האם יש לכם את היכולת המקצועית והנפשית לקחת רעיון ולהפוך אותו למוצר מנצח ומצליח?

שלב 2 – גיוס מימון ראשוני 

זהו שלב מרכזי וקריטי בחיי כל חברות ההזנק, לאחר הקמת החברה היזמים נדרשים לעבוד קשה, לעתים ימים רצופים ללא שינה ומנוחה, על מנת לבנות בסיס חזק לחברה.

אמנם, ניתן לנסות לגייס מימון חיצוני ממשקיעים, קרנות הון סיכון וקרנות בערבות המדינה כדי להקים את החברה ולשרוד תקופה מסוימת, אך לרוב בשלב זה היזמים מגייסים כוח אדם מקצועי ומשקיעים מכספם האישי.

סטרטאפים רבים מוקמים בעזרת הלוואות ולקיחת סיכון רב מצד היזמים, לכן בשלב זה כדאי לנסות לייצר הכנסה שתכסה את הוצאות המחקר והפיתוח וכדי לממן את עלויות השיווק של העסק והצגתו בפני משקיעים פוטנציאליים.

שלב 3 – גיוס הון ממשקיעים ומקרנות 

כאשר החברה החלה לפתח את הרעיון ויש מוצר שניתן להציג בפני משקיעים פוטנציאליים, כדאי להתחיל בפעולות הנדרשות לגיוס ההון הנדרש להמשך הפעילות ולהשלמת הפיתוח. בשלב זה יזמים רבים מגלים כמה קשה לגייס מימון, לכן מומלץ לפנות לגורמים מקצועיים ומנוסים בתחום.

 

חשוב לדעת כי גיוס המימון ממשקיעים מחייב את היזמים להציג חברה יעילה ופרודוקטיבית המסוגלת לייצר הכנסות גבוהות בעתיד. עם זאת, למרות ההצלחה בגיוס המימון ממשקיעים ובתחושת האופוריה כי האקזיט כבר דופק בדלת, חשוב לזכור כי חיים בשוק תחרותי וגם המשקיעים עשויים להתחיל להתערב בענייני החברה ולהפעיל לחצים שונים על הבעלים.

שלב 4 – העסק מתחיל להרוויח 

מטרת הסטרטאפ היא להצליח בגדול, אך הדרך להצלחה רוויה באתגרים שונים. כאשר העסק עומד על רגליו ומייצר הכנסות ורווחים, ניתן להשקיע חזרה בחברה ולמנף את הצלחותיה לתחומים נוספים או תחומים קשורים לרעיון.

כדי שהעסק ימשיך לצמוח ולגדול חשוב להקפיד על ניהול פיננסי יעיל ותקין, לבחון הזדמנויות עסקיות, ולדאוג לפתרונות חדשניים בהתאם לצרכים המשתנים בשוק.

ראוי לציין כי יזמים רבים מתמודדים עם קשיים בדרך ואינם מצליחים לעבור משלב הרעיון לשלב הביצוע. גם חברות רבות נסגרות לאחר תקופה קצרה בגלל כשלי ניהול, בעיות מימון וקושי לגייס משקיעים.

לכן, מומלץ לקבל ליווי מקצועי וסיוע לאורך כל הדרך מגורמים מנוסים, למשל מסלול יזמות תחת חסות המדען הראשי, מסלולי מאיץ עסקי טכנולוגי דרך הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים וכדומה.

מעוניינים בפתרונות לעסק שלכם? היכנסו לסל הפתרונות הגדולים לעסקים בינוניים וקטנים.

בנוסף אולי יעניין אותך גם

12.05.19

איך בעלי עסקים ונותני אשראי יכולים להשתמש ב-DB Signal כדי לחסוך התעסקות עם לקוחות בעייתיים?

הם יקרים יותר, גוזלים יותר זמן ועלולים להכניס את העסק שלכם לחובות אנחנו לא מדברים על ספקים, עובדים או חומרי גלם אלא על לקוחות בעייתיים. כאשר אתם מתחילים לתת שירות או לספק מוצרים ללקוחות בעלי מוסר תשלומים נמוך, אתם עלולים להידרדר יחד איתם במקרה של אי עמידה בתשלום. כאשר יש לכם עסק עם לקוח כזה, אתם עלולים להיגרר להוצאות משפטיות, תביעות או הליכי גבייה מטרטרים אשר לא יבטיחו שתראו את הכסף ועולים בעצמם זמן ומשאבים רבים. איך בכל זאת בעלי עסקים יכולים להימנע מברוך שכזה?

לשכת אשראי צרכני
18.04.19

5 סיכונים מיותרים שאתם לוקחים, כשאתם לא בודקים DB Score של לקוח פוטנציאלי

אם אתם נותני אשראי והחל מאפריל 2019 אתם מחליטים שלא לבדוק את ה-DB Score של הלקוחות להם אתם מעניקים אשראי – אתם פשוט לוקחים סיכון מיותר וחושפים את עצמכם לתחרות מוגברת. הכנו עבורכם כמה נקודות מפתח שיתמצתו לכם את הסיכונים המרכזיים שאתם לוקחים כשאתם מקבלים החלטה מודעת להתעלם מדירוג האשראי של לקוחותיכם.

לשכת אשראי צרכני
18.04.19

בארה״ב אי אפשר לזוז בלי דירוג האשראי: איך יאמצו זאת נותני האשראי בישראל?

בשנה הקרובה המשק הישראלי עומד להשתנות בצורה משמעותית. בפעם הראשונה יהיו לנותני האשראי נתונים מהימנים על ההיסטוריה וההווה הפיננסיים של לקוחותיהם. השאלה עכשיו היא מי מתוך נותני האשראי יאמץ את המדיניות המדויקת ביותר ביחס למודלי דירוג האשראי?

לשכת אשראי צרכני
11.04.19

דירוג אשראי אישי

ביום 12/4/2019 יכנס לתוקף חוק נתוני אשראי, תשע"ו – 2016, המחולל שינוי משמעותי חשוב בשוק האשראי הצרכני במדינת ישראל. זאת, מאחר והוא מגביר את התחרות בין נותני האשראי על ציבור הלקוחות, מאפשר לכל אזרח, בית עסק או חברה לקבל קרדיט סקור, לדעת איזה דירוג אשראי יש לצרכנים המתקשרים איתם ולקבוע לפי רמת הסיכון, את תנאי האשראי. מכוח הוראות חוק נתוני אשראי, הוסמכה חברת דן אנד ברדסטריט, על ידי בנק ישראל, לפתוח לשכת אשראי ולספק שירותים בתחום לצרכנים ולעסקים.

לשכת אשראי צרכני
יצירת קשר

מלאו את הפרטים ומומחי דן אנד ברדסטריט
ילוו אתכם במציאת הפתרון שמתאים לכם

הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
שלחו
פניתך התקבלה,
נציגנו יחזרו אליך בהקדם

כל הזכויות שמורות 2018 © דן אנד ברדסטריט ישראל

דן אנד ברדסטריט

פתרונות מידע גלובליים

צמיחה עסקית

הגנה עסקית

לשכת אשראי

פתרונות בהתאמה אישית

כתבות ומאמרים מקצועיים

כל הזכויות שמורות 2019 © דן אנד ברדסטריט ישראל