Chat with us, powered by LiveChat מנהלים- זה האיש הכי חשוב בחברה שלכם - Dun & Bradstreet
הגנה עסקית
צמיחה עסקית
19.11.17

מנהלים- זה האיש הכי חשוב בחברה שלכם

צח ברקי, סמנכ"ל בכיר, מנהל אגף כלכלה, מידע ומחקר

האם התפקיד הכי חשוב בעסק שלכם כבר מאויש? כל מה שלא ידעתם על סמנכ"ל המידע וכמה הוא חשוב

 

12

במהלך הקריירה שלי ערכתי בדיקות נאותות לאלפי עסקים, ופעם אחר פעם נדהמתי לראות אילו נכסים פוטנציאליים מחזיקים עסקים, כשהם כלל לא מודעים לעובדה הזו. אני קורא לתופעה הזו “The Unseen Economy”, או בעברית תופעת "הכלכלה הסמויה". ישנם סוגים רבים של נכסים סמויים, אבל כדי להבין שאנחנו מחזיקים בנכס סמוי, אנחנו צריכים לזהות אותו ולנסות להעריך את שוויו או את תרומתו לפעילות העסקית. אחד מסוגי הנכסים הסמויים הבולטים ביותר בשנים האחרונות הוא המידע שעסקים מחזיקים, ואני לא מתכוון רק לחברות היי-טק או לתאגידים גדולים, אלא לכל עסק באשר הוא, לרבות חנות הפרחים בקצה הרחוב. היום, העסקים עם קצב הצמיחה הגבוה ביותר הם אלו שאוספים מידע ומארגנים אותו בצורה נכונה על מנת להסיק מסקנות עסקיות נכונות. מידע יכול לשמש אותנו להסקת מסקנות על כל הפעילות העסקית שלנו, החל משיווק, מכירות ופיתוח עסקי וכלה בתפעול וניהול כספים, וככל שאנחנו מסיקים יותר מסקנות על תחומים נרחבים יותר בפעילות שלנו, אנחנו משפרים את הסיכויים שלנו לצמוח מהר ובצורה בטוחה. האם אנחנו מכירים מספיק טוב את מאפייני הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלנו?, האם אנחנו יודעים לומר מה הניע אותם לבוא אתנו במגע?, האם אנחנו יודעים מה נקודות המפתח לסגירת עסקה?, על שאלות מהסוג הזה ניתן לענות על בסיס מידע זמין וניתוח נכון למטרת קבלת החלטות בעסק.

הצמיחה המסחררת בכמות המידע והנגישות שלנו אליו, משנה את פני הכלכלה כפי שאנחנו מכירים אותה. לא קיים ענף כלכלי שעדיין לא הושפע מהאופן שבו מידע מונגש לרשות הצרכן, וניתן לומר בוודאות שכל ענף ימשיך להיות מושפע מכך. לכן אף עסק לא יכול להתעלם מהתופעה וככל שיעבור הזמן, היכולת של עסקים לשרוד, תהיה במידה רבה, האופן שבו הם יעשו שימוש נכון במידע.

הצמיחה בכמות המידע מספקת לעסקים אתגרים חדשים והיא מגבירה את הצורך בארגון המידע לכדי הסקת מסקנה. אם בעבר האתגר המרכזי היה באיסוף המידע, כיום האתגר המרכזי הוא בארגון המידע הנאסף והסקת תובנות ממנו. מרבית המידע הנאסף כיום, אינו מנותח. השימוש שנעשה במידע, כמנוע צמיחה מפחית סיכונים, הוא זניח, בהשוואה לפוטנציאל שלו. הסיבה המרכזית היא שאנחנו עדיין לא רואים בעל תפקיד בארגון, שמרכז את המידע מכל היחידות בארגון שלו, ומחוצה לארגון, ומנתח את מלוא המידע באופן המאפשר לראות את התמונה הרחבה. לכן, השאלה המעניינת ביותר היא איך אופן ניהול המידע ישתלב בתרבות העסקית של העסקים.

הצמיחה של כל חברה תיקבע לפי תשומת הלב הניהולית שתקדיש למידע ותובנות. אני מעריך שבשנים הקרובות, אנחנו צפויים לראות התפתחות של משרת אמון חדשה, בכל עסק בינוני או גדול, בשם סמנכ"ל מידע. אם נחשוב על זה לעומק, אין תפקיד רוחבי כל כך כמו תפקיד זה – סמנכ"ל מידע יידרש לראיה רוחבית והבנה מעמיקה של כל תחומי הפעילות העסקית בעסק, כך יידע לנהל את אופן איסוף המידע ולארגן אותו בצורה הנכונה לכדי הסקת מסקנות נכונות לטובת קבלת החלטות נכונות. נושא המשרה בתחום המידע יהיה אחראי על העשרה ואיסוף הנתונים, ריכוז, ניהול וניתוח לצורך תהליכי הסקה על הפעילות הקיימת ומנועי צמיחה בשילוב היבטי סיכון. פוזיציה כזו תאפשר התפתחות של מתודולוגיות לניהול מידע פנים וחוץ ארגוני. ארגון צריך גורם בכיר שפועל להשביח נכס מרכזי בארגון ומנהל את הנכס עבור כל צרכי הארגון. חשוב שפוזיציה כזו תדע לאתר מידע ולמפות אותו, תפעל מהר, תנתח נכון, תחזיק בידע העסקי של הארגון על בוריו ותציף ערך לבעלים.

היום מרבית העסקים מסתכלים על מידע כעל פריווילגיה ולא כעל הכרח. העולם מסתובב מהר יותר היום והעסקים שישרדו הם אלה שיידעו לעשות שימוש מהיר ויעיל במידע על מנת לקבל החלטות נכונות.

בנוסף אולי יעניין אותך גם

12.05.19

איך בעלי עסקים ונותני אשראי יכולים להשתמש ב-DB Signal כדי לחסוך התעסקות עם לקוחות בעייתיים?

הם יקרים יותר, גוזלים יותר זמן ועלולים להכניס את העסק שלכם לחובות אנחנו לא מדברים על ספקים, עובדים או חומרי גלם אלא על לקוחות בעייתיים. כאשר אתם מתחילים לתת שירות או לספק מוצרים ללקוחות בעלי מוסר תשלומים נמוך, אתם עלולים להידרדר יחד איתם במקרה של אי עמידה בתשלום. כאשר יש לכם עסק עם לקוח כזה, אתם עלולים להיגרר להוצאות משפטיות, תביעות או הליכי גבייה מטרטרים אשר לא יבטיחו שתראו את הכסף ועולים בעצמם זמן ומשאבים רבים. איך בכל זאת בעלי עסקים יכולים להימנע מברוך שכזה?

לשכת אשראי צרכני
18.04.19

5 סיכונים מיותרים שאתם לוקחים, כשאתם לא בודקים DB Score של לקוח פוטנציאלי

אם אתם נותני אשראי והחל מאפריל 2019 אתם מחליטים שלא לבדוק את ה-DB Score של הלקוחות להם אתם מעניקים אשראי – אתם פשוט לוקחים סיכון מיותר וחושפים את עצמכם לתחרות מוגברת. הכנו עבורכם כמה נקודות מפתח שיתמצתו לכם את הסיכונים המרכזיים שאתם לוקחים כשאתם מקבלים החלטה מודעת להתעלם מדירוג האשראי של לקוחותיכם.

לשכת אשראי צרכני
18.04.19

בארה״ב אי אפשר לזוז בלי דירוג האשראי: איך יאמצו זאת נותני האשראי בישראל?

בשנה הקרובה המשק הישראלי עומד להשתנות בצורה משמעותית. בפעם הראשונה יהיו לנותני האשראי נתונים מהימנים על ההיסטוריה וההווה הפיננסיים של לקוחותיהם. השאלה עכשיו היא מי מתוך נותני האשראי יאמץ את המדיניות המדויקת ביותר ביחס למודלי דירוג האשראי?

לשכת אשראי צרכני
11.04.19

דירוג אשראי אישי

ביום 12/4/2019 יכנס לתוקף חוק נתוני אשראי, תשע"ו – 2016, המחולל שינוי משמעותי חשוב בשוק האשראי הצרכני במדינת ישראל. זאת, מאחר והוא מגביר את התחרות בין נותני האשראי על ציבור הלקוחות, מאפשר לכל אזרח, בית עסק או חברה לקבל קרדיט סקור, לדעת איזה דירוג אשראי יש לצרכנים המתקשרים איתם ולקבוע לפי רמת הסיכון, את תנאי האשראי. מכוח הוראות חוק נתוני אשראי, הוסמכה חברת דן אנד ברדסטריט, על ידי בנק ישראל, לפתוח לשכת אשראי ולספק שירותים בתחום לצרכנים ולעסקים.

לשכת אשראי צרכני
יצירת קשר

מלאו את הפרטים ומומחי דן אנד ברדסטריט
ילוו אתכם במציאת הפתרון שמתאים לכם

הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
הערה על השדה
שלחו
פניתך התקבלה,
נציגנו יחזרו אליך בהקדם

כל הזכויות שמורות 2018 © דן אנד ברדסטריט ישראל

דן אנד ברדסטריט

פתרונות מידע גלובליים

צמיחה עסקית

הגנה עסקית

לשכת אשראי

פתרונות בהתאמה אישית

כתבות ומאמרים מקצועיים

כל הזכויות שמורות 2019 © דן אנד ברדסטריט ישראל